Přemýšlíte-li, jak se zbavit tuku na břiše a bocích, poradíme vám, co s tím. Můžete udělat hned několik věcí. Zaprvé se musíte ujistit, že máte dostatek pohybu. Chůze, běh a další formy kardio cvičení jsou skvělé pro spalování tuků. Myslete i na zdravou stravu, a nakonec se ujistěte, že máte dostatek spánku.

Co je kardio cvičení?

Kardio cvičení je jakýkoli druh fyzické aktivity, při které se zvyšuje tepová frekvence. Může jít o aktivity jako chůze, běh, jízda na kole, skákání přes švihadlo, plavání a další.

TIP: Přečtěte si, jaký je nejlepší sport na hubnutí.

Kolik kardio cvičení byste měli provádět, abyste zhubli?

Pro většinu lidí je dobrým cílem alespoň 30 minut středně intenzivního cvičení po většinu dní v týdnu. Střední intenzita znamená, že cvičíte dostatečně intenzivně, abyste zvýšili tepovou frekvenci a zapotili se, ale ne tak intenzivně, abyste nemohli vést konverzaci.

Možná budete potřebovat více než 30 minut kardio cvičení, abyste zhubli, v závislosti na tom, kolik kalorií jíte a kolik tuku chcete shodit. Pokud máte velkou nadváhu nebo hodně tuku na břiše, možná budete potřebovat 60 a více minut kardio cvičení každý den.

Jaký je vhodný jídelníček pro spalování tuků?

Pro spalování tuků je vhodná strava s vysokým obsahem bílkovin a vlákniny a nízkým obsahem sacharidů. Bílkoviny a vláknina pomáhají udržovat pocit sytosti, takže je méně pravděpodobné, že se budete přejídat. Sacharidy se naopak štěpí na cukr, a pokud jich sníte příliš mnoho, mohou rychle vést k přibírání na váze. Proto se co nejvíce se vyhýbejte sladkým a zpracovaným potravinám.

Už jste četli?  Jak nastartovat lymfatický systém

Kromě kardia zařaďte i silový trénink

Kromě kardio cvičení musíte provádět také posilovací cviky. Tato cvičení pomáhají budovat svaly, které vám pomohou spálit více kalorií během tréninku i po něm. Mezi posilovací cviky může patřit zvedání činek, používání posilovacích gum a cvičení s vlastní vahou. Při silovém tréninku opět usilujte o důslednost. Snažte se jej provádět alespoň dvakrát nebo třikrát týdně, abyste dosáhli nejlepších výsledků.

Spánek je základ

Také dbejte na to, abyste měli dostatek spánku. Dostatek spánku pomůže vašemu tělu se zotavit z cvičení, udrží váš metabolismus v dobré kondici a pomáhá regulovat hormony. Snažte se spát 7–8 hodin každou noc.

Pokud máte problémy s dostatkem spánku, můžete udělat několik věcí, které vám pomohou:

  • Za prvé, pokuste se stanovit si pravidelný spánkový režim a co nejvíce se ho držte. Choďte spát a vstávejte každý den ve stejnou dobu, a to i o víkendech.
  • Za druhé, vytvořte si relaxační rutinu před spaním, která vám pomůže se uklidnit a připravit se na spánek. Může jít o čtení, psaní deníku, koupel nebo poslech uklidňující hudby.
  • Nakonec se před spaním vyhněte stimulujícím činnostem, jako je sledování televize nebo práce na počítači. Tyto činnosti mohou ztížit usínání.

INFO: Zjistěte více informací, jak snadno usnout.

Nevzdávejte to!

V neposlední řadě dbejte na to, abyste zůstali důslední ve svém tréninku. Pokud se okamžitě nedostaví výsledky, může se snadno stát, že vás to odradí a vzdáte to. Pokud se však budete držet, nakonec uvidíte výsledky, které hledáte. Pamatujte, že klíčem k úspěchu je důslednost!

Pokud se budete řídit těmito tipy, budete na dobré cestě ke spalování tuků a získání kondice. Jen nezapomeňte být trpěliví a zůstat důslední, a výsledky se dostaví. Začít můžete třeba u sebe v obýváku – zjistěte, jak cvičit doma.