Trápí vás potíže se spánkem, ale vyhýbáte se chemickým lékům? Aby také ne, bývají návykové, a navíc zatěžují játra. Poznejte 3 způsoby, jak si pomoci k lepšímu spánku přírodní cestou. Jelikož jde o neškodné látky a produkty bez vedlejších účinků, můžete je bez obav kombinovat mezi sebou.

CBD produkty prodlouží REM fázi a zkrátí usínání

Posledním hitem na poli se zdravou výživou a přírodními doplňky stravy jsou CBD produkty. Jde o výrobky z konopí. Obsahují extrakt látky CBD neboli kanabidiolu. Na rozdíl od THC je CBD zcela legální, a tak se nemusíte strachovat, že byste měli pletky se zákonem.

CBD seženete například ve formě kapslí, oleje nebo tablet. Oleje jsou nejpopulárnější, snadno si upravíte potřebnou dávku, a navíc se dají přimíchat i do nápoje nebo do jídla. Ty nejlepší CBD produkty od osvědčených výrobců skutečně zabírají a pomohou vám překonat problémy se spánkem.

Kanabidiol totiž interaguje s tzv. endokanabinoidním systémem v našem těle, který se stará mimo jiné i o spánek, a harmonizuje ho. Prohlubuje tak jednu z jeho důležitých fází, která se označuje zkratkou REM (Rapid Eye Movement).

Během REM fáze spíme vůbec nejhlouběji, zdají se nám sny a mozek třídí informace z předchozího dne. Pokud máte tuto spánkovou fázi příliš krátkou, jste unavení a nevyspalí. CBD zajistí, že se vyspíte dosyta. Zkrátí dobu potřebnou k usnutí a zároveň se díky němu přestanete v noci probouzet. Ráno budete jako vyměnění, uvidíte sami.

Višně obecná podpoří tvorbu melatoninu

Už jste někdy slyšeli o melatoninu? Je to spánkový hormon, který se v našem těle tvoří, když spíme. Většina lidí v moderní době ale trpí na jeho nedostatek. Jak je to možné? Způsobuje to hned několik faktorů.

  • Nejčastěji je na vině špatná životospráva a nepravidelný režim.
  • Nebezpečné je i modré světlo, které vyzařují obrazovky, tedy i telefon. To totiž tvorbu melatoninu blokuje.
  • Nebude se vám tvořit ani v případě, že v noci pracujete. Tělo ho totiž nejvíc tvoří zejména v noci, když spíte, mezi 22:00 a 2:00 ráno. Pokud spánek po noční směně doháníte přes den, nebude to mít stejný efekt.
Už jste četli?  Ketodieta, nesmysl nebo dobrý nápad jak zhubnout?
prirodni-latky-pro-usinani

Poruchy spánku a nedostatek melatoninu spolu přímo souvisí. Bez tohoto hormonu jde kvalita odpočinku rapidně dolů. V dlouhodobějším horizontu to navíc způsobuje i nervové problémy a rakovinné bujení.

Doplňovat melatonin v syntetické podobě je samozřejmě možné – na trhu je volně dostupný. Dejte si ale pozor. Pokud si tělo zvykne na to, že ho přijímáte uměle, začne ho samo tvořit ještě méně.

Proto místo toho, abyste polykali melatonin syntetický, podpořte jeho tvorbu v organismu něčím přírodním. Sáhněte po extraktu nebo šťávě z višně obecné. Ta obsahuje látky velmi podobné spánkovému hormonu. Podpoří tělo v jeho přirozené tvorbě, a vám tak pomůže s lepším spaním.

Bylinky pro uklidnění

Pokud se vám špatně spí, možná jsou na vině nervy. Jste vystresovaní, máte hodně starostí a večer dlouho do noci přemýšlíte nad tím, co bude? Pak se v první řadě potřebujete nějak uklidnit. Na to jsou dobré již zmiňované CBD produkty, které pomohou s relaxací. Nebo vyzkoušejte babské rady a spolehněte se na bylinky. Mezi ty nejčastěji používané patří:

  • Meduňka lékařská – odbourává stres a zlepšuje náladu
  • Kozlík lékařský – silné uklidňující účinky
  • Třezalka tečkovaná – tiší nervy, pomáhá i při neurologických potížích a bolestech

Z bylinek si můžete dělat buď čaje, nebo je přijímat v koncentrované podobě jako extrakty v doplňcích stravy. To je fajn volba pro každého, komu čaje z bylinek zrovna dvakrát nevoní. Doplňky stravy na spaní jsou většinou obohacené ještě o tryptofan. Tato aminokyselina posiluje jejich účinek a rovněž zlepšuje náladu. Dohromady to všechno tvoří velice účinný koktejl látek, po kterých budete spát jako miminko.

Přečtete si další rady a techniky, jak snadno usnout.