Jak správně reklamovat vadné zboží

Při koupi jakéhokoliv zboží má prodávající – recenze firem – povinnost dodat ho zákazníkovi bez vad. U spotřebního zboží odpovídá prodávající spotřebiteli za vady 24 měsíců, přičemž tato doba začíná běžet dnem převzetí daného zboží. Zákonem stanovenou dobu pro uplatnění práva není možné zkrátit. Jedinou výjimkou jsou věci použité.

Ve vaší reklamaci uveďte podrobný popis vady a vámi požadovaný způsob jejího vyřízení, jako je výměna zboží, oprava nebo vrácení peněz. Mějte na paměti, že nelze reklamovat vady vámi způsobené nebo ty, o kterých jste při koupi věděli např. u zlevněného zboží. S reklamací se na prodávajícího obraťte na prodejně, případně ho kontaktujte telefonicky, e-mailem či dopisem. U koho opravu věci uplatnit, zjistíte zpravidla z dokladu o koupi nebo ze samostatného záručního listu, který vám na vyžádání vystaví. Od prodávajícího musíte obdržet potvrzení o uplatnění reklamace, jinak mu hrozí postih ze strany dozorového orgánu, nejčastěji od České obchodní inspekce (ČOI).

Znáte tyto podmínky reklamace

Zakoupení věci musíte při reklamaci prokázat nejlépe předložením kupního dokladu. Vznik kupní smlouvy lze dokázat i jiným způsobem, například záručním listem s uvedením data nákupu a ceny či výpisem z vašeho účtu při platbě kartou.

Ze zákona je prodejce povinen rozhodnout o reklamaci ihned a u složitějších případů do 3 (tří) pracovních dnů. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena nejpozději ve lhůtě 30 (třiceti) kalendářních dní. Vyprší-li taková zákonná lhůta, jedná se o podstatné porušení kupní smlouvy a získáváte právo od ní odstoupit. Zejména u on-line prodejců bývá uplatnění reklamace složitější, proto je dobré si před nákupem vyhledat na prodejce recenze a nakupovat u prověřených e-shopů

Recenze od ostatních zákazníků si můžete snadno vyhledat na hodnotícím portálu Aplikant.cz. Portál od společnosti 123jobs Media nabízí přehledné vyhledávání firmy podle: názvu firmy nebo zadáním jejího IČO. Můžete se zde on-line anonymně podělit s dalšími zákazníky o své spotřebitelské zkušenosti a přidat své hodnocení firem pomocí textu nebo hvězdiček.

Kvido

Recent Posts

Luxusní doutníky: Kde se vzaly a jak na jejich skladování?

Objevte historii luxusních doutníků a naučte se, jak je správně skladovat. Vstupte do světa tradice,…

23 hodin ago

Jak dlouho se hojí rána po vytržení zubu?

Zjistěte, jak dlouho probíhá hojení po vytržení zubu. Od tvorby krevní sraženiny po obnovu kosti…

3 dny ago

5 přírodních metod, jak na zánět zubů a léčbu doma

Hledáte domácí úlevu při zánětu zubů? Vyzkoušejte 5 přírodních způsobů, jak si pomoci doma a…

1 týdnem ago

Jak bezpečně používat QR kódy? Chraňte se před podvody

QR kódy jsou praktické, ale i nebezpečné. Naučte se, jak je bezpečně skenovat a chránit…

3 týdny ago

Jak správně uvařit rýži: Praktický průvodce krok za krokem

Naučte se, jak správně uvařit rýži v hrnci, troubě, rýžovaru či mikrovlnce. Objevte nejlepší metody…

1 měsíc ago

Tričko, které mluví za vás: Vyjádřete se vlastním designem

Chcete-li zaujmout své okolí nebo máte-li rádi oblečení, které je jedinečné, je personalizované oblečení ideální…

1 měsíc ago